Już po raz 32. zostanie wręczona Nagroda Profesora B. Gintera dla najlepszego absolwenta szkoły

Już po raz 32. zostanie wręczona Nagroda Profesora B. Gintera dla najlepszego absolwenta szkoły

Tę indywidualną Nagrodę, fundowaną corocznie od kilkunastu lat przez absolwenta szkoły z roku 1955 i jej wielkiego Przyjaciela, Profesora Bolesława Gintera (UJ), otrzyma tym razem Bartosz Feil, w r. szk. 2017/2018 uczeń klasy 3c. Bartosz - któremu tą drogą składamy wielkie gratulacje - kończy nasze liceum z najwyższymi wynikami w nauce (średnia ukończenia szkoły: 5,41) oraz z licznymi sukcesami biologiczno – chemicznymi i artystycznymi, wśród których najważniejszym osiągnięciem jest dyplom laureata I stopnia Ogólnopolskiego Konkursu "O Złoty Indeks Politechniki Krakowskiej 2018" w dziedzinie chemii (oraz indeks studenta, który Bartosz zdobył, nie będąc jeszcze maturzystą!).

W imieniu Pana Profesora Gintera podczas uroczystego zakończenia szkoły dla klas III Nagrodę przekaże oraz wręczy okolicznościowy dyplom Aleksandra Bura, Prezes wspomagającego działanie szkoły Stowarzyszenie Przyjaciół i Absolwentów Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Żywcu, którego szacowny Fundator jest członkiem.

Profesor Bolesław Ginter, długoletni pracownik naukowy Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (obecnie emerytowany), w latach 1984-87 prodziekan Wydziału Filozoficzno-Historycznego UJ, w latach 1990-93 prorektor UJ, od 1994 profesor zwyczajny, Doctor honoris causa Uniwersytetu Wrocławskiego, jest autorem i współautorem około 190 publikacji. W swojej karierze naukowej uczestniczył w badaniach prowadzonych m.in. w Grecji, Bułgarii i Egipcie. Prof. Ginter jest członkiem Komitetu Nauk Pra- i Protohistorycznych PAN, członkiem-korespondentem Niemieckiego Instytutu Archeologicznego (DAI), członkiem zagranicznym Narodowego Instytutu Archeologii BAN. Liczne zajęcia naukowe i prace badawcze nie przeszkadzają Panu Profesorowi w niezwykłej pamięci o naszej szkole, w której zdobył wykształcenie i wobec niej czuje moralne zobowiązanie wspomagania młodych, zdolnych absolwentów, bo łączy go z nimi wspólna więź: umiłowanie nauki i wielki szacunek dla jej wartości. Chylimy czoła przed taką postawą i zachęcamy do brania z niej przykładu.

Aleksandra Bura