Jak nie czytam, jak czytam - ogólnopolska akcja masowego czytania z naszym udziałem

Jak nie czytam, jak czytam - ogólnopolska akcja masowego czytania z naszym udziałem

Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Żywcu 1 czerwca 2017 r. wzięli udział w ogólnopolskiej akcji masowego czytania „ Jak nie czytam, jak czytam”. Promowaliśmy w ten sposób czytelnictwo i modę na czytanie. O godzinie 10.00 młodzież z ulubionymi książkami w ręku zebrała się na rynku, w parku oraz przed szkołą. Celem akcji było zwrócenie uwagi, że czytanie jest ważne i należy je promować oraz ustanowienie rekordu czytania w jednym momencie. W akcji łącznie uczestniczyło 225 uczniów i nauczycieli. Uczniowie przygotowali hasła zachęcające do czytania. Zatopili się w lekturze na 25 minut. Nasi licealiści na żywieckim rynku zamienili się na 5 minut w czytające manekiny. Ogólnopolski organizator podaje (www. czytamy.org): Według badań 63% Polaków nie czyta w ciągu roku ani jednej książki. Badania obejmują jednak osoby powyżej 15 roku życia. Młodzież czyta znacznie więcej, więc stwierdziliśmy, że może nauczyć czegoś dorosłych, manifestując to, co dla nich naturalne – czytanie. Czytanie to wielka wartość, nie mamy co do tego wątpliwości w naszej szkole.

organizatorki: bibliotekarki Barbara Deska i Ewa Wandzel, opiekunka Samorządu Uczniowskiego Lucyna Ozimińska, nauczycielka WOK Dorota Babińska-Waluś

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
12.11.2025
Razem dla Stowarzyszenia

Razem dla Stowarzyszenia " Węgierka"!

W piątek 7 listopada w naszej szkole po raz kolejny odbył się kiermasz zorganizowany przez Szkolne Koło Wolontariatu na rzecz Stowarzyszenia...

czytaj więcej
07.11.2025
Kiermasz Pomarańczowej Energii!

Kiermasz Pomarańczowej Energii!

Szkolne koło wolontariatu po raz kolejny zaangażowało się w organizację Pomarańczowego Kiermaszu, który odbył się 27 października. Inicjatorką...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności