Klasa 1d na „Szlaku Piastowskim”

W dniach od 1-3 czerwca jako uczniowie klasy 1d, uczestniczyliśmy w trzydniowej wycieczce zatytułowanej „Szlak Piastowski”. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne w Biskupinie, gdzie dowiedzieliśmy się wielu nowych informacji na temat najstarszej pozostałej osady w Polsce. Następnie udaliśmy się do Ostrowa Lednickiego, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Pierwszych Polskich Piastów. Muzeum umieszczone jest na wyspie na terenie parku krajobrazowego. Jest to miejsce, w którym pierwsi władcy z dynastii Piastów wznieśli swoją siedzibę. Przywitała nas słoneczna pogoda, której jednak uczestniczyły przelotne opady.

Drugiego dnia wybraliśmy się do Poznania. Zwiedziliśmy Bramę Poznańską - nowoczesną ekspozycję poznańskiej wyspy katedralnej. Następnie przeszliśmy na Ostrów Tumski - miejsce w którym są zapisane najstarsze karty historii Państwa Polskiego oraz znajdują się podziemia Bazyliki św. Pawła i św. Piotra. Na końcu zwiedzania drugiego dnia zobaczyliśmy min. Stary Rynek i Ratusz, Zamek Królewski, Zamek Cesarski, Hotel Bazar i Plac Wolności oraz Pomnik Enigmy. Po chwili odpoczynku na Placu Mickiewicza nieopodal Pomnika Ofiar Czewrca 1956 r., ruszyliśmy w stronę Starego Browaru. Zaraz po przyjeździe w miejsce noclegu, krótkim odpoczynku i zjedzeniu obiadokolacji, całą klasą postanowiliśmy spotkać się wieczorem i spędzić razem czas.

Trzeciego dnia pomimo wczesnej pobudki, cała grupa pełna energii wyruszyła autokarem w kierunku Gniezna - pierwszej piastowskiej stolicy Polski. Najpierw zwiedziliśmy katedrę Gnieźnieńską; jej podziemia oraz wieżę, zobaczyliśmy również miejsce koronacji królów oraz Drzwi Gnieźnieńskie. Następnym punktem wycieczki była Kolegiata - zespół średniowiecznych budynków wraz z kościołem oraz Rynek z pięknymi XIX wiecznymi kamienicami. Po krótkim odpoczynku, spędzonym na Rynku w Gnieźnie udaliśmy się w podróż powrotną do Żywca.

Pierwsza, ale na pewno nie ostatnia wycieczka klasowa była bardzo udana. Przez większość czasu towarzyszyła nam piękna pogoda i niesamowita atmosfera. Z wycieczki wynieśliśmy ogrom wiedzy, którą przyswajaliśmy podczas zwiedzania niepowtarzalnych miejsc na mapie Polski.

Klasa 1d

ATH instytut neofilologii
28.03.2024
XV Międzynarodowy DZIEŃ ZIEMI i ŚWIATOWY DZIEŃ WODY 2024 w I LO w Żywcu

22 marca 2024 roku w auli szkolnej I LO w Żywcu, odbył się XV Międzynarodowy Dzień Ziemi i Swiatowy Dzień Wody. Przygotowaniem tego spotkania...

czytaj więcej
28.03.2024

Generalne sprzątanie Żywca

22 marca 2024 r. uczniowie naszego Liceum, zaopatrzeni w worki oraz jednorazowe rękawiczki, po raz kolejny uczestniczyli w akcji GENERALNEGO...