Tańce i uczty na cmentarzu? Tylko w Meksyku, ale DÍA DE LOS MUERTOS już za nami

Tańce i uczty na cmentarzu? Tylko w Meksyku, ale DÍA DE LOS MUERTOS już za nami

W środę 16.11.2016 r. uczniowie klas hiszpańskojęzycznych mieli możliwość wysłuchania wykładów na temat zwyczajów i obchodów Dnia Zmarłych w Meksyku, które całkowicie odbiegają od polskiej tradycji związanej z tym świętem. Dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o życiu znanej na całym świecie meksykańskiej malarki, Fridy Kahlo (1907 - 1954) oraz symboliki śmierci w pracach tej wybitnej artystki. Prezentacje były przeplatane występami naszej wspaniałej i zdolnej młodzieży, zagrali i zatańczyli między innymi: Julia Sputo, Witold Moroń, Eliza Kania, Urszula Sibik, Maciej Urbaniec, Ania Kaznocha, Ola Wiewióra, Kasia Janota i Tomek Kłusak. W konkursach najlepsza okazała się kl. 3e - dziewczyny wygrały w każdym z nich. Konkurs na najpiękniejszą La Catrinę ( symbol śmierci, upostaciowanej jako dama - szkielet kobiety w eleganckiej sukni; zgodnie z odmienną niż europejska koncepcją rozumienia śmierci i zmarłych w kulturze meksykańskiej) wygrały wspólnie Klaudia Koczaj i Kamila Żurek, a w konkursie na najlepiej pomalowaną czaszkę i chleb zmarłych zwyciężyła Klaudia Śleziak.

Dziękujemy wszystkim, którzy uświetnili ten dzień swoimi występami, wzięli udział w konkursach oraz przyczynili się do pięknej oprawy artystycznej (stroje i makijaż). Zobacz fotoreportaż

Organizatorzy, klasa 2e oraz iberystka Lucyna Ozimińska

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

srebrna szkoła

16.06.2021
Kolejne sukcesy sportowe Nikoli Waliczek

Kolejne sukcesy sportowe Nikoli Waliczek

Nikola Waliczek (kl.2f), trenująca shaolin kung fu w klubie Shaolin Kung Fu Beskidy pod opieką trenera Sifu Stanisława Szczotki, w ubiegły weekend...

czytaj więcej
16.06.2021

Sukces Kamili Babickiej w ogólnopolskim konkursie

Uczennica klasy 2 cg Kamila Babicka, zajęła III miejsce w III Ogólnopolskim Konkursie Aforystycznym dla dzieci i młodzieży, organizowanym przez...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności