„WIARA I WIERNOŚĆ. WKŁAD ŻYWIECCZYZNY W CZYN NIEPODLEGŁOŚCIOWY 1914-1918”

„WIARA I WIERNOŚĆ. WKŁAD ŻYWIECCZYZNY W CZYN NIEPODLEGŁOŚCIOWY 1914-1918”

Pod patronatem Starosty Żywieckiego Andrzeja Kalaty w dniu 27 listopada 2018 r. odbyła się w naszym Liceum promocja książki „Wiara i wierność. Wkład Żywiecczyzny w czyn niepodległościowy 1914-1918”. Autorzy Marek Cisek, Mirosław Miodoński i Władysław Motyka. Na kartach książki ukazali ogromny wkład społeczeństwa Żywiecczyzny w dzieło odzyskania niepodległości w latach 1914-1918, co podkreślił na początku spotkania dr Przemysław Dyrlaga. Uczestnicy dzielili się swoimi uwagami i podkreślali ważną rolę ówczesnej Szkoły Realnej w tym procesie. Pani Aleksandra Bury przedstawiła zebranym okolicznościową wystawę, na którą złożyły się zbiory szkolne z tamtych lat.  Miłym dopełnieniem spotkania był koncert pieśni legionowych w wykonaniu Tomasza Zdracha – bas, baryton, przy akompaniamencie Lucyny Grońskiej-Dobosz. Publikacja „Wiara i wierność” jest przełomową dla epopei legionowej na Żywiecczyźnie. Przypomniano w niej imponującą liczbę 554 legionistów, którzy wydobyci z niepamięci, wreszcie wracają do miejsc, z których wyruszyli na szlak Niepodległej.

W spotkaniu wzięli udział między innymi Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Żywieckiego Tadeusz Pal, Dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania Starostwa Powiatowego w Żywcu Andrzej Widzyk oraz dyrektor I LO w Żywcu Jacek Biłko, który pełnił rolę gospodarza wydarzenia.


deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
09.05.2025
Rekrutacja do Bursy nr 1 w Żywcu na rok szkolny 2025/2026

Rekrutacja do Bursy nr 1 w Żywcu na rok szkolny 2025/2026

Informujemy, że trwa nabór do Bursy nr 1 w Żywcu na rok szkolny 2025/2026.

czytaj więcej
08.05.2025

Stypendium na wyrównanie szans edukacyjnych w roku szkolnym 2024/2025!

Stypendium na wyrównanie szans edukacyjnych jest przyznawane uczniowi przez Starostwo Powiatowe, w drugim półroczu roku szkolnego w oparciu o oceny...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności