Zajęcia seminaryjne w klasach uniwersyteckich humanistycznych

Zajęcia seminaryjne w klasach uniwersyteckich humanistycznych

22 października 2024 r. w klasach uniwersyteckich humanistycznych - 1a, 2a i 4a - w ramach seminarium polonistycznego odbyły się zajęcia prowadzone przez prof. UKEN Pana dr. hab. Pawła Sporka z Katedry Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Uczniowie kl. 1a zajęli się rozważaniami związanymi z biblijną opowieścią o wieży Babel, łącząc je z interpretacją obrazu Pietera Bruegla Starszego Wieża Babel. Dobór tekstów pozwolił na poruszenie problematyki stosunków międzyludzkich, a zwłaszcza zagadnenia samotności człowieka uwikłanego w dokonujący się dehumanizacyjny postęp cywilizacji.

Uwagę uczniów kl. 2a zajęła lektura wiersza Roberta Frosta pt. Droga nie wybrana. Utwór otworzył dyskusję na temat ludzkich wyborów, emocji, jakie im towarzyszą, a także konsekwencji. Nawiązanie intertekstualne stanowił film pt. Stowarzyszenie Umarłych Poetów.

Czwartoklasiści natomiast omawiali wiersz amerykańskiego poety epoki romantyzmu - Edgara Allana Poego pt. Robak Zdobywca. Poruszyli tematykę nieuchronnej śmierci i bezsensu ludzkiego życia.
Na podstawie utworu omówili też koncepcję theatrum mundi, ukazującą życie ludzkie jako wystawiany na scenie dramat, a samego człowieka jako kierowanego przez tajemnicze siły aktora.

Organizatorka: Lucyna Majdak

deklaracja dostępności

epuap

bip

stowarzyszenie przyjaciół lo

stowarzyszeni 21 wiek

Współpraca
z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
30.06.2025
XII Szkolny Dzień Chemii

XII Szkolny Dzień Chemii

W dniu 25 czerwca 2025 r. odbył się XII Szkolny Dzień Chemii „METALICZNA CHEMIA”. W uroczystości wzięły udział klasy...

czytaj więcej
30.06.2025
Wspomnienia z XXVII WYPRAWY MARZEŃ GEOGRAFÓW

Wspomnienia z XXVII WYPRAWY MARZEŃ GEOGRAFÓW

W dniach 14 - 16 maja 2025 roku uczniowie klas 1b i 2d mieli przyjemność uczestniczyć w XXVII Wyprawie Marzeń Geografów „Szlakami Najpiękniejszych...

czytaj więcej
Narzędzia dostępności