Szlakami rezerwatów przyrody Beskidu Żywieckiego

W czwartek 21września 2023 r. nasza grupa - uczniowie z klasy 3d i 3e wyruszyła z Korbielowa w wędrówkę "Szlakami rezerwatów przyrody Beskidu Żywieckiego".

Pierwszy postój zrobiliśmy w schronisku na Hali Miziowej skąd po odpoczynku i wykładzie p. Jacka Seweryna o Beskidach i ich strukturze geologicznej ruszyliśmy na Pilsko. Po zdobyciu szczytu, skąd rozciągała się przepiękna panorama gór, oraz serii pamiątkowych zdjęć – ruszyliśmy raźno na Rysiankę. Na Hali Cudzichowej spotkaliśmy oswojonego wilka towarzyszącego swemu panu. Tam też chwilę odpoczęliśmy, by niebawem, wciąż czerwonym szlakiem, dotrzeć do schroniska na Hali Rysiance, gdzie odwiedziliśmy uczestników obozu matematycznego z naszej szkoły. Tam też dotarł do nas pan dyrektor Piotr Rypień, z którym ruszyliśmy razem szlakiem na Lipowską.

Naszą bazą było gościnne schronisko na Hali Lipowskiej skąd po pysznym i regenerującym obiadku udaliśmy się indiańską ścieżką na Halę Wojtasią, by zobaczyć unikalne torfowiska i pożegnać dzień fascynującym zachodem słońca.

Wieczorem wystarczyło nam też sił na ognisko i wspólną zabawę, a wcześnie rano na wschód słońca z Rysianki.

Następnego dnia udaliśmy się w dalszą wędrówkę żółtym szlakiem przez Redykalny Wierch na Halę Redykalną i następnie Halę Cukierniczą, by odpocząć na Hali Boraczej i zejść do Żabnicy.

Cała wędrówka była dla nas cudownym przeżyciem, gdzie nie tylko mogliśmy się integrować i kontemplować piękno naszych gór i natury, ale również poszerzać o nich wiedzę przechodząc przez Rezerwaty Przyrody Pilsko, Rysianka oraz Lipowska.

Dziękujemy bardzo opiekunom:

panu Andrzejowi Ryczkiewiczowi i przewodnikowi: panu Jackowi Sewerynowi.

Czekamy z utęsknieniem na kolejne takie wyprawy.

Uczniowie klasy 3d

z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
29.04.2024

Wyniki I Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Na Szczycie – im. Mietka Krzaka”

Uczniowie naszej szkoły znaleźli się w gronie laureatów I Międzynarodowego Konkursu Plastycznego „Na Szczycie - im. Mietka Krzaka” i zdobyli...

czytaj więcej
26.04.2024
Bruno Schulz w obiektywie

24 kwietnia br. gościliśmy w naszej szkole Pana Mariusza Kubielasa – fotografa i malarza. Uczniowie klas 2h i 3a mieli niezwykłą okazję do...