Wycieczka szkolna do Szwajcarii

W dniach 27 maja do 02 czerwca odbyła się wycieczka edukacyjno-krajoznawcza do Szwajcarii. Udział w niej wzięło 49 uczennic i uczniów naszego liceum. Opiekunami byli Ewa Góra, Lucyna Ozimińska, dyr. Jacek Biłko, Wojciech Wieczorek i Piotr Rydarowicz. Młodzież podczas 5-dniowego pobytu zwiedziła najpiękniejsze miejsca tego urokliwego kraju.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy NEUHAUSEN ze słynnym wodospadem RHEINFALL na Renie, uważanym za jeden z cudów szwajcarskiej przyrody. Po południu zawitaliśmy do położonej nad Jeziorem Czterech Kantonów LUCERNY, spacerowaliśmy po urokliwej starówce, najstarszych w Europie drewnianych zadaszonych mostach Kapellbrücke i Spreuerbrücke oraz po Museggmauer - murach obronnych miasta. Po kolacji i zakwaterowaniu w pobliskim hostelu ponownie udaliśmy się na wieczorny spacer po Lucernie.

Kolejnego dnia po śniadaniu udaliśmy się w podróż kolejką zębatą do położonej najwyżej w Europie stacji kolejowej na wysokości 3454 m n.p.m. – w samym sercu obszaru “Swiss Alps Jungfrau-Aletsch” wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO do największej atrakcji turystycznej Szwajcarii jaką jest przełęcz JUNGFRAUJOCH, skąd rozpościera się wspaniały widok na szczyty Mönch i Eiger oraz lodowiec Aletsch.

30 maja zwiedzaliśmy GENEWĘ, a w niej krótka wizyta na wystawie czasowej w Instytucie CERN (Europejska Organizacja Badań Jądrowych), następnie przejazd do centrum Genewy, fontanna Jet d’Eau, zegar kwiatowy, Pomnik Reformacji, Katedra św. Piotra, z okien autokaru siedziba ONZ oraz siedziba Międzynarodowego Czerwonego Krzyża.

Po południu, już po stronie francuskiej zawitaliśmy do wspaniałego wąwozu GORGES DU FIER, powstałego w wyniku erozji lodowca. Wieczorem zwiedzaliśmy urokliwe miasteczko ANNECY nad jeziorem o tej samej nazwie, zwane alpejską Wenecją, a to za sprawą kanałów, które wdzierają się w miasto, leniwie przepływają pod mostami, mijając pałace i kamienice z XVI i XVII w.

Kolejny dzień to wizyta w LOZANNIE, a w niej Muzeum Igrzysk Olimpijskich, zamek Chateau Saint-Maire i spacer po starówce. Kolejny punkt programu to rejon GRUYERE, a w nim zwiedzanie fabryki czekolady Callier zakończone degustacją szwajcarskich smakołyków. Na koniec dnia zawitaliśmy do Berna, umownej stolicy Konfederacji Szwajcarskiej.

Ostatni dzień to wizyta w ZURYCHU. Spacer po mieście bankierów połączony ze zwiedzaniem kościoła Fraumünster, którego wnętrze zdobią witraże autorstwa Marc’a Chagalla, kościół Grossmünster oraz reprezentacyjna ulica Bahnhofstrasse.

W drodze powrotnej jeszcze krótka wizyta w Sankt Gallen w pobliżu jeziora Bodeńskiego ze słynnym Opactwem Sankt Gallen.

Wycieczkę, jak wiele innych wyjazdów edukacyjnych naszego liceum zorganizowało Biuro Podróży TORTUGA z Katowic. DZIĘKUJEMY.

Kierownik wycieczki Piotr Rydarowicz

Zapraszam do galerii zdjęć.

deklaracja dostępności

ATH instytut neofilologii
26.04.2024
Bruno Schulz w obiektywie

24 kwietnia br. gościliśmy w naszej szkole Pana Mariusza Kubielasa – fotografa i malarza. Uczniowie klas 2h i 3a mieli niezwykłą okazję do...

czytaj więcej
26.04.2024
Solidarni w Gdańsku

W dniach 17 – 19 kwietnia 2024 r. uczennica naszej szkoły, Natalia Stokłosa z kl.3a wraz ze szkolnym koordynatorem konkursu – panem Andrzejem...