WYMIANA SZKOLNA ŻYWIEC – UNTERHACHING 13 – 20 WRZEŚNIA 2019

WYMIANA  SZKOLNA  ŻYWIEC – UNTERHACHING 13 – 20  WRZEŚNIA  2019

W dniach od 13 do 20 września 2019 r. w ramach odbywającej się co dwa lata wymiany szkolnej w naszym liceum gościła grupa 9 uczniów wraz z 2 opiekunami z partnerskiej szkoły Lise-Meitner-Gymnasium z Unterhaching w Niemczech - miasta partnerskiego Żywca. W wymianie brało udział 12 uczniów naszej szkoły i dwóch opiekunów. W trakcie ośmiodniowego pobytu goście poznali najpiękniejsze zakątki naszego regionu.

W piątek podczas wycieczki rowerowej zwiedziliśmy Żywiec i jego okolice. Trasa prowadziła od rynku, przez park, następnie nową ścieżką rowerową wzdłuż Soły do piaszczystej plaży nad jeziorem Żywieckim.

Program na weekend dla swojego gościa - zwyczajem ubiegłych lat - każda rodzina zaplanowała indywidualnie.

W poniedziałek zwiedziliśmy niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, gdzie podczas 3,5-godzinnego programu przewodnicy przybliżyli młodzieży okrucieństwo ludobójstwa i Holokaustu dokonanego przez nazistów podczas Drugiej Wojny Światowej.

We wtorek pojechaliśmy do Krakowa, gdzie zwiedziliśmy m.in. Wawel, Katedrę wraz
z Grobami Królewskimi i Dzwonem Zygmunta, a w Muzeum Narodowym podziwialiśmy jedyny obraz Leonarda da Vinci znajdujący się w polskich zbiorach „Damę z gronostajem”. Następnie ulicą Floriańską udaliśmy się na Rynek Główny, gdzie młodzież zwidziła Sukiennice i Bazylikę Mariacką.

W środę odbył się dwugodzinny spływ tratwami flisackimi przełomem Dunajca z Sromowiec Wyżnych do Szczawnicy. Następnie zwiedziliśmy zamek w Niedzicy, a z zamku statkiem rejsowym udaliśmy się do ruin zamku w Czorsztynie.

W czwartek zwiedziliśmy Zakopane i Tatrzański Park Narodowy. Wyciągiem krzesełkowym wyjechaliśmy na Gubałówkę, następnie pod Wielką Krokiew, a spod skoczni Doliną Strążyską do Wodospadu Siklawica. Następnie udaliśmy się na Krupówki.

W piątek cały dzień wspaniale bawiliśmy się w parku rozrywki „Energylandia” w Zatorze.

Wymianę wsparła finansowo Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.

Zapraszam do galerii zdjęć.

Koordynator wymiany – Piotr Rydarowicz

z ATH w Bielsku-Białej
ATH instytut neofilologii
25.10.2024
Kiermasz na rzecz podopiecznych schroniska

Kiermasz na rzecz podopiecznych schroniska "Futrzany los"

Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim, którzy zakupili słodkości na naszym kiermaszu. Dzięki Waszej hojności udało nam się zebrać 944,30 zł,...

czytaj więcej
24.10.2024
Zajęcia seminaryjne w klasach uniwersyteckich humanistycznych

22 października 2024 r. w klasach uniwersyteckich humanistycznych - 1a, 2a i 4a - w ramach seminarium polonistycznego odbyły się zajęcia prowadzone...